top of page
חיפוש

האם עיצוב פנים יכול להשפיע על עסקים? על עיצוב ,עסקים, וחיבור בין אנשים


עיצוב פנים נכון של משרדים יכול להגדיל את מעגל הלקוחות, לשפר את שביעות רצון הלקוחות ,לשפר את ביצועי העובדים , לחזק את רמת הביטחון בעסק, וכפועל יוצא גם להעלות את רמת ההכנסות .

חברות נוטות להשקיע הרבה כסף בטכנולוגיה האחרונה ובהכשרת עובדים אבל לעיתים הן נוטות להתעלם מעיצוב חלל העבודה.

תפקידו של המעצב הוא לחקור את חזון החברה, התדמית המבוקשת והתרבות האירגונית ובעזרת העיצוב המתאים וגישה יצירתית להפגין ולהשיג את מטרות העסק ולהביא את העסק לצמיחה ושגשוג.

השילוב בין העיצוב לאסטרטגיות התכנון מבטיח התייחסות רצינית לדרישות הארגון , ממריץ את העובדים, משפר את הפרואקטיביות , היעילות ושביעות הרצון בחברה.

פרמטר משמעותי נוסף הוא יצירת סביבה שמחברת בין האנשים, הדבר תורם הן לחיזוק הקשר בין העובדים, יוצר אוירה של יצירתיות וחדוות עשיה והן לחיבור והסינרגיה בין העובדים לעסק ולמטרותיו..

להלן כמה כללים לעיצוב עסקי נכון:

  1. יצירת סמיכות בין העובדים וביטול מחסומים יקל על יצירת אזורי צוות. קשר באימיילים לא יכול להוות תחליף לתקשורת של פנים מול פנים שיוצרת הפריה הדדית ותורמת לחיזוק הקשר בין העובדים והעלאת רמת האושר והגישה החיובית שלהם. את התיחום ניתן לבצע בצורה פשוטה בעזרת אלמנטים עיצוביים כמו תאורה יורדת, תחימת אזורים בעזרת שטיחים, והעמדת ריהוט בצורה סגורה.

  2. יצירת אזורי "ביחד". למשל מטבחים פתוחים הפכו ללהיט בעיצובים העכשוויים של משרדים. או חדרי ישיבות. קירות זכוכית שקופים או שקופים למחצה, מעודדים אוירה של ביחד.

  3. תמיכה באינדיבידואליות כלומר שילוב נכון בין פרטיות לציבוריות. יצירת אזורי עבודה פרטיים ושקטים שמאפשרים התמקדות וריכוז, בנוסף לאלו הציבוריים.

  4. סיפוק של תנאי נוחות ע"י ריהוט איכותי ונוח, תאורה נכונה מבחינת גוון האור וכמות האור עם אופציות להדלקות שונות ומוקדי אור מגוונים שמאפשרים גם אינטימיות ואוירה חמימה, וטמפרטורה נכונה תורמים לנוחות העובד באזורי העבודה.

  5. גמישות והתאמה לשינויים שחלים בארגון .אפשרות להזזת מחיצות ותאורה ויצירת חללים שונים ובנוסף תשומת לב לשינויים של העובדים ומעמדם.

  6. אין כמו רושם ראשוני ! כמו בבני אדם, כך גם בארגונים, תדמית חיובית ללקוחות ולעובדים היא מפתח ליצירה ולשמירה על הצוות ועל הלקוחות. האווירה במשרד צריכה להיות מסבירה פנים, חמה, צעירה ודינמית. כך, גם העובדים וגם הלקוחות יתגאו ויזדהו עם העסק.

  7. בחירת החומרים מאד חשובה. חומרים כמו עץ, אבן טבעית,בדים רכים, צבעים חמים, תורמים להרגשת חמימות וביתיות.

  8. עידוד להכנסת פרטים שנותנים מקום לביטוי אישי. תמונות משפחתיות או תמונות מהפעילות משותפת של העובדים, או הכנסת פירטי תחביבים וכדומה יחזקו מאד את חיבור העובד עם העסק.


16 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page